جایگاه برج میلاد در بین بلندترین برج های دنیا/ اینفوگرافیک

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم

برج میلاد شامل پنج بخش پی(شالوده)، ساختمان پای برج (لابی)، بدنه اصلی برج (شفت)، ساختمان راس و دکل مخابراتی و تلویزیونی است. پی ( شالوده): عمق پی برج 14 متر که شامل یک پی گسترده دایره ای شکل و سازه انتقالی است. قطر پی 66 متر و ارتفاع سازه انتقالی 10 متر و ضخامت متوسط پی 4 متر است. ساختمان پای برج (لابی): ساختمان لابی، پیرامون بدنه اصلی در 6 طبقه بنا شده است. زیر بنای آن حدود 000/17 متر مربع شامل بخش های اداری، تجاری، پشتیبانی و موزه است. بدنه اصلی برج (شفت): سازه ای بتنی که با روش قالب لغزان اجرا شده است و از تراز همکف روی سازه انتقالی آغاز شده و تا تراز 315 متر ادامه می یابد. قطر بدنه برج در تراز همکف برابر 28 متر است. قطر بدنه در تراز 240 متر به بالا 17 متر است. تعداد آسانسور های شیشه ای 6 دستگاه است. ساختمان راس: اسکلت ساختمان راس فلزی و در 12 طبقه است که از تراز 245 تا 315 متر با زیر بنای حدود 000/12 متر مربع ساخته شده است . بزرگترین قطر آن 60 متر و با بیشترین سطح زیر بنا در بین برج های مخابراتی ، تلویزیونی جهان است. دکل: ارتفاع دکل 120 متر است که به آنتن های تلویزیونی اختصاص دارد. .

كاربری های برج میلاد:
برج میلاد با هدف احداث سازه‏ای به یاد ماندنی و به عنوان نمادی برای شهر تهران و به منظور رفع نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده‌است.از جمله کاربری های اصلی این برج امکانات و قابلیت های مخابراتی جهت پوشش های رادیویی و تلویزیونی،ایجاد زیرساخت مناسب برای سیستم‌های جدید تلویزیونی،بهینه‌سازی پوشش رادیویی و تلویزیونی و گسترش و بهینه‌سازی پوشش شبکه‌های بی‌سیم است. در کنار این کاربرد مهم و اصلی جاذبه های گردشگری و تفریحی، همچنین مراکز تجاری با برند های بین المللی، رستوران ها ، کافی شاپ ها و خدمات پذیرایی در کنار یک مرکز بین المللی همایش ها جهت برگزاری همایش ها و کنفرانس ها و یک مرکز خرید و یک هتل پنج ستاره وجود دارد.

مرکز همايش هاي بين المللي ميلاد
مرکز همایش های بین المللی برج میلاد به منظور برگزاری رخدادها های مختلف مانند کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها بنا شده است تا با برخورداری از امکانات منحصر بفرد و منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی مبتنی بر مدیریت رخدادها اقدام نماید. این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.همچنین لابی به مساحت 5000 متر مربع، 7 اتاق تمرین، 2 واحد اتاق گریم، استودیو رادیویی و تلویزیویی و خدمات پذیرایی از امکانات جانبی این مرکز است. هتل پنج ستاره بین المللی این هتل با زیر بنای 52000 متر مربع جهت ارائه تسهیلات اقامتی و پذیرایی به گردشگران داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در همایش پیش بینی شده است.

سایر امکانات مرکز همایش ها:
مرکز همایش ها علاوه بر موارد ذکر شده فوق دارای امکانات ذیل است:
فضاهای مذاکره ویژه استودیو رادیو و تلویزیونی اتاق کنترل اتاق Server اتاق UPS اتاق خبرنگاران خدمات پذیرایی از میهمانان با ظرفیت 2000 نفر بالکن با چشم انداز در چهار جهت شهر تهران اپراتور تلفن اتاق های گریم بازیگران و هنرمندان رختکن هنرمندان اتاق های تمرین گروه نمایش فضای نمایشگاهی 800 متری واقع در لابی مرکز سیستمهای نورپردازی سیستمهای صوتی دبیرخانه همایش تجهیزات تهویه مطبوع نمازخانه های خواهران و برادران آشپزخانه مجهز به سردخانه سرویس های بهداشتی زنانه و مردانه سرویس های بهداشتی مخصوص معلولین آسانسورهای مرکز همایش ها دو مجموعه آسانسور با ظرفیت 3200 کیلوگرم در دو طرف جنوب غربی و جنوب شرقی دسترسی بین طبقات و پارکینگ ها را و چهار آسانسور دیگر با ظرفیت 1000کیلوگرم امکان تردد بین طبقات را امکان پذیر می نماید. پارکینگ های مرکز همایش ها پارکینگ در سه طبقه با ظرفیت 243 خودرو است. همچنین شایان ذکر می باشد که پارکینگ های طبقاتی برج میلاد به ظرفیت 2000 دستگاه خودرو امکان سرویس دهی به همایش ها را دارا می باشد.

دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 2190 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ZIP

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 34,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    جایگاه برج میلاد در بین بلندترین برج های دنیا/ اینفوگرافیک